Sweet Potato
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
13 February 2012 | 2/13/2012 11:14:00 am | 0 Atasinchi
                                                                                                                        

1. Dia bekerja dengan Allah , jadi 'kilang 'manusia Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh . 7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya .

2. Cuti bersalin juga sehingga 60 hari . Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah . Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang , sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya .

3. Satu lagi berita gembira untuk wanita , sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya , lahir saja bayi , seluruh dosanya habis . Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita , jadi kenapa perlu takut nak beranak ? Marilah kita pegang kepada tali
Allah . Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin , itu dianggap mati syahid . Allah izinkan terus masuk Syurga .

4. Untuk peringatan semua wanita yang bersuami : Seluruh kebaikan suaminya , semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung .

5. Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari . Bila dia lihat suaminya tengah
terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya , jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga . Didunia lagi , kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat . Kalau seorang isteri asyik merungut , mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini .

6. Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah , segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan
dosa-dosa yang lain . Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya . Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA .

PAST FUTURE


_______________________________________
◕ Disclaimer ◕


Holla ! You've dropped in my space. Welcome to my official blog. Be nice here and copycats not allowed. Thank you :)
I'm Sam. Enjoy your reading here !
_______________________________________
◕ Shout Here ◕


_______________________________________
◕ Sing Along ◕


_______________________________________
◕ Big Claps ◕

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google